از بعد از اقبال یافتن دیدگاههای اقتصاد بازار آزاد از دهه 1980 صحبت از اهمیت رقابتپذیری تازگی ندارد. این نکته دیگر بدیهی است که کشورها و بنگاهها باید بتوانند در میدان رقابت موثر عمل کنند تا بقا داشته باشند. در اقتصاد بازار این مشتری است که حرف آخر را میزند. اگر از تمثیلی از ت بهره میگیریم، هر مشتری با خرید خود گویی یک رای به محصول و شرکت سازنده آن میدهد و در کشاکش این رای دادن ها، پیروز این رقابت آنهایی هستند که بتوانند نظر تعداد کافیای از مشتریان را جلب کرده باشند و آرای بیشتری به دست بیاورند.
درباره این سایت